BEN YAPTIM SEN DE YAPARSIN

 

 

Hoşgeldiniiiz

Bugün hayatımda yaptığım ve yavaş yavaş oturtmaya başladığım alışkanlıklarımdan bahsedeceğim.Bir önceki yazıda biraz düşünce yapımla tanıştığınıza göre NASIL? diye sormazsınız diye düşünüyorum hahah.İstedim ve yaptım ,gayet de basit şeyler, sadece aralara  bir kaç hayatı kolaylaştırıcı ve teşvik edici tüyolar serpiştirdim  kendimce.

1.AŞAMA

En zoru buydu.Erken uyanmayı geçtim kalkar kalkmaz kahve içmemek ?  Böyle bi’ an geldi bi’ baktım ben aylardır hatta neredeyse 4-5 yıldır kalkıyorum kahve yapıyorum ve sigara içiyorum, öğle yemeği vakti 2-3 saat geçmeden de bir şey yemek aklıma gelmiyor.Her sabah HER SABAH ! Bu ne biçim hayat böyle düzen mi olur ? Metabolizmanın içine etmişsin.Sana bir yararı yok,bedenine beynine hiç yok.Heh kahve içmeden kaka yapamıyorumculardan mısın ? Yaparsın. Bu rutine nasıl alıştıysan BEYNİNLE başka bir rutine de alışırsın.Kalkıp da 21 gün sonra beyin alışıyor muhabbetine hiç  girmiyorum.Ben kendime n’apıyorum?  Kafein ve nikotinle kaç yıl daha kendimi kandırıp “başkasının alıştırdığı”  düzende devam edeceğim? Sonuçta ben çocukken kahvaltıyla başlardım güne. Annem olsun,arkadaşlarım olsun onlarda bu alışkanlığı görüp edindiğime ve buna BEN karar verdiğime göre ; BEN şimdi güne erken ve kahvaltıyla başlayıp beynime de bedenime de komut verebilirim. Ben neye karar verirsem ona göre davranabilirim,şimdi onlar beni örnek alsın bana ne !?

Hep derler ya yalana inanmak daha kolay diye , aynen kötüye alışmak da çok kolay.Ben zoru başarırsam kendime yararım olur.He sigarayı bıraktım mı hayır.Ama çok azalttım günde 1,5 paketten günde 5 taneye indirdim.Zamanla bırakacağımı da düşünüyorum çünkü bıkıyor insan zaten sosyal psikolojiyle ilgisi var içmekten zevk almak değil bu zıkkım.Yalan söyleyemem.Neyse azaltarak bir nebze kendime yapacağım iyiliklere 1 tane eklemiş oldum,gelelim diğer güzelliklere.

 

img_3040

*** GÜNE ERKEN BAŞLAMAK ***

Alarmları dizdim.2 hafta alarmla uyandım, bugün Cumartesi ve alarm kurmamama rağmen kendiliğimden 8’de kalktım.Vaaay be !

Kendimi harekete geçmeye ikna etmek ve hatırlatması için de akşamdan hazırladığım planıma göre , itekleyici alarm etiketleriyle günümün kontrolünü ele aldım.Hatta aradaki varış süresini vs. hesaplayarak daha önce bahsettiğim –kendine meydan oku– temalı etiketlerle de –başarabildin mi ? –  gibisinden cümleler de ikinci üçüncü denemelerimde işe yaradı.Kendini hizaya sokmak,başkasına yetişmeye çalışmaktan,çevresel etkilere bağlı yaşamaktan  ve zaman ayırdığın şeylerin önceliğini unutmaktan çok daha güzel.

*** ÖĞÜN ATLAMAMAK ***

Processed with VSCO with a5 preset

  • Kahvaltı günün en önemli öğünü diye diye böğürürken uzmanlar bi’ bildikleri var herhalde demek de bize düşüyor.Sabah kalktığında o midene benzin atacaksın ki motor çalışsın.
  • Kahvaltını sindirdikten sonra içeceğin kahve de seni tuvalete götürür su da.Alıştır kendini.Çık o “bunsuz olmaz,şunsuz olmaz” psikolojisinden.Zorda kalsak her türlü de olur.Her koşula da ayak uydurabiliriz.
  • Her ne kadar kahve mükemmel bir icat olsa da günde 3 kereden fazla tüketmek zararlı.Hele Türk kahvesi , en sağlıklı kahve diye kendine “amaan dördüncüyü de içeyim”  deyip alışkanlık haline getirince birikip selülit yaptığını biliyor muydun ? Yaa. Yararlı diye overdose ilaç içip yavaştan kendini imha etmek gibi hahha her şey dozunda güzel.

 

*** ARA ÖĞÜN/GÜZEL ALIŞKANLIK *** 

-“Ben meyve yiyemiyorum yaa ”

-İÇ O ZAMAN !?

Hayır yani, ekürilerinle toplaşıp hamburger,pizza,börek,pide yedin bu zamana kadar da ne oldu hahah ? Olan sana oldu.Bari çıkar blender’ı da çürümeye yüz tutmuş elmaları israf olmaktan kurtar.

 

SMProcessed with VSCO with a5 presetOOTHIE TARİFLERİ

Basit 3 tane smoothie tarifi var aşağıda biri görseldeki diğeri spordan sonra içtiğim,sonuncu da sebepsiz.İnternet’te pek çok tarif var ama siz bunlardan birini denerseniz beni Instagram’da etiketleyin 🙂 Smoothie dediğimiz bildiğin içilebilir meyve püresi.Gün içinde almamız gereken besin diye düşünürsek denemek için yeterince makul bir sebep oluyor.Ve kendi zevkinize,mevsim meyve/sebzelerine göre zilyon tane farklı tarif çıkarılabilir.Tabi alerji,şeker,diyet  vs. kişinin kendi gözeteceği etkenler olup ekleme çıkarma yapılabilir.

Ben denemelere geçen sene başladım, 4-5 aydır da günde 1 kere içmek üzere kendimi koşulladım ve bu ay tam oturdu. Enerjim yerinde,dinç oluyorum açıkçası,tatlı ihtiyacım da giderilmiş oluyor bazılarında.

püf nokta*

Yıka ,doğra ve blendera at hepsini, Instagramvari olsun diye boş kavanoz kullanabilirsin,Migros’larda büyük pipetler var frozen pipeti diye bir paketi seni bayağı götürür 🙂 VE ıspanak gördüğünüz tariflerde emin olun tadını almıyorsunuz,zavallım yararını bırakıp gidiyor.

1.Tutti Frutti Smoothie 

  • 1 Elma
  • 1 Dilim Ananas
  • 1 Muz
  • 4-5 Çilek
  • 1 Kahve fincanı Laktozsuz Süt (Fark etmez de bence sindirimi daha kolay ve hafif,eve Pınar Denge alıyoruz)
  • İsteğe göre 2-3 küp buz

2. Spor Üstüne (Post -Workout Smoothie)

  • 1 Muz
  • 1 Portakal
  • 2 Tatlı Kaşığı Lifalif Yulaf Ezmesi
  • 1 Kaşık Light Yoğurt
  • 1 Çay Bardağı Süt
  • 1 Tatlı Kaşığı Silme Kakao
  • 3-4 Küp Buz

3.BONUS* – DAHA ÖNCE SNAPCHAT’TE PAYLAŞTIĞIM İNTERNETTEN ALMA TARİFLER

Kaçıranlar ve tekrar tatmak isteyenler için 🙂

Processed with VSCO with a5 preset

AFİYET OLSUUN 

 

*** GÜN SENİN  ***

İşin gereksiz gibi görünen ama faydası olan PLANLAMA kısmındayız. Efenim malumunuz bir gün 24 saat ama 24 saatin 6-8 saati uyuyorsak ; işte,okulda da bir o kadar vakit harcıyorsak elimizden yarısı hatta daha fazlası gidiyor. Temizlik vs. gibi ancak  boş vakitte  yapabileceğimiz görevlerimiz var bunu da biliyoruz.Peki HİÇ Mİ 1 SAATİN YOK? KENDİNE AYIRACAK 1 SAATİN YOK MU ? Elindeki telefonda kalça layklamayı biliyosun? Video ,dizi izlemeyi biliyorsun .. Bunlar zaten hep orda.Sen nerde olmak istiyorsun? 1 saat ya 1 saat 60 dakika bi’ şey değil.Kimseye değil kendine ayıracağın 60 dakikacık . İşte bunun için plan yapmak gerek.Günün çoğunu alan şeylerin zamanlarını hesaplayıp, unutmaman gereken, tamamlaman ve kurtulman gereken görevleri sıralaman ve yanlarına tik atman gerek.

Ben bunun için 2 yöntem kullanıyorum.Biri evde akşam oturup televizyonun sesi boş boş öterken “elle yazınca akılda kalıyor” yöntemi.Diğeri “elimin altında dursun da kontrol edeyim” dediğim yöntem.

1.PLANNER TUTMAK

Her zaman birebir yapmayı planladıklarım tutmasa da görsel olarak elimin altında sıraya dizdiğim,unutmamam gereken, zamanımı neye göre ayarlayacağıma yardım eden bir planlayıcı kullanıyorum.İlla buna sahip olmanıza gerek yok ve şimdiden söyleyeyim sponsorlu bir yazı okumuyorsunuz. 2016 başında MyMiyaPlanner bana ürününü gönderdi ve öyle başladım ben de bu alışkanlığa,çok da hoşuma gitti.Eskiden Olsen ikizlerinin bir filminde kızlardan biri planner tutuyordu o gelmişti hatta aklıma. Kızın plannerı birinin eline geçmişti ve  “hey çiş yapacağın zamanı da mı planlıyorsun !? “ diye sorup bunun gerçek olduğunu fark ettiğinde çok gülmüştüm.Ay ne nostaljik hahaha.İlla buna gerek yok dediğim gibi kağıt ve sevdiğiniz kalemleri,boyaları alıp kendinize günlük planlar da hazırlayabilir,düz not defteri de tutabilirsiniz çantada taşıyabileceğiniz.

Bu sene tam benlik Mermerimsi adında bir tasarım yaptıklarını görünce bir tane daha edindim.Sevdiğim tarafı haftalık olarak ayrılmış olması ve önemli günler , blog fikirleri, kilo takipçisi, borç yönetimi , faturalar kısımlarının olması TABİ günlük su tüketimini de tikleyebiliyorsunuz.Yanında çeşitli stickerlar da geliyor. Arada “geçen sene bugün ne yapmışım acaba?” diye de bakıyorum eskisine.Bu arada üstündeki ojeleri ben yapıştırdım geyik vardı normalde 2016 olanda.

2.HANİ ŞU ELİNDEN AYIRMADIĞIN AKILLI TELEFONUNDAKİ  “NOTLAR” UYGULAMASI

d6e6ca69-5aff-4e41-86d8-6cb0fbec16b1

Alarm’dan sonra günümü yönettiğim,akşamdan veya uyumadan önce hazırladığım bir liste.Sürekli elimin altında.Görevleri tamamlayıp yanındaki tiklere tıklıyorum ve huzura kavuşuyorum.Mesela bu final haftasında da bir sürü şey yapabileceğimi gösteren bir günümden örnek. Çöp kutusu sembolünün yanındaki ☑ check box simgesine tıkladığınızda böyle kolayca tik atabileceğiniz  listenizi  hazırlayabiliyorsunuz.

*** ZAMAN KAZANMA ***

OOOKEY KIZLAR MAKYAJLA BAŞLIYORUZ ! Zamanımızı yiyip bitiren en zevkli hobimiz değil de ne olacaktı ? Ben bunu sonunda 8 dakikaya indirdim. Akşamdan zaten kullanacaklarım ortada duruyor , fixledim günlük makyajımı  artık kalkıp “ay bugün hangi allığı sürsem hangi rimeli sürsem ?”  diye vakit kaybetmiyorum. Çok basit bitirmek istediklerini ayıkla ,kullan ve kurtul.

Processed with VSCO with a5 preset

1.Bioderma Photoderm M SPF50 – Renkli Güneş Koruyucu , tek renk satılıyor.Leke giderici özelliği var bundan Ocak Favorilerim videomda bahsedeceğim.Dermatoloğum yazdı bunu bana renk eşitliğini kaldıracak temiz bi’şey istiyorum dediğimde,o kadını alnından öpmek istiyorum,diyeceklerim bu kadar.Kim olduğunu sorarsanız Beylikdüzü Medicana – Sadiye Keskin. 

Bunu göz altına ve göz kapaklarına da sürüyorum,kapatıcılığı çok az ama canlı görünüyorsunuz,yağlı da değil normal güneş kremleri gibi.Büyük kısmı atlatmış oluyorum ve hemen ardından..

2.NYX #NoFilter Finishing Powder  ile tüm yüzümü büyük pudra fırçasıyla ve göz+göz altlarımı da küçük fırçayla (ikisi de Nascita Professional Series ) sabitliyorum.

3.Physicians Formula Eye Booster Kirpik Uzatıcı Serum İçerek Eyeliner ile bir önceki adımda renk eşitsizliğini,damarlı görüntüyü kapattığım ve pudrayla sabitlediğim gözüme minik ince kuyruklar çekiyorum. (Eyelinersız çıkamıyorum,eski Selma geri döndü yehuuu)

Bununla çok kolay sürülüyor ve incecik sadece kirpik diplerine de sürmelik solmayan bir çerçeve elde edebiliyorsunuz.Tavsiye ederim,ben lansmanda verdiklerinde tanıştım ama kesin alırım,Maybelline Master Precise kalem eyelinerı seviyorsanız bunu ondan daha çok seversiniz.Ki zaten kirpik serumu içermesi ve ucunun istediğiniz inceliği yakalamanız için tasarlanmış olmasıyla öne çıkıyor.Bi’ kaç kez spora gittim ve onayladım kendisini uçup gitmemesi güzel.

4.Maybelline Lash Sensational Rimel  bu aralar bunu bitirmeye çalışıyorum, açık ne rimelim varsa istikrarla her gün bitirmeye ant içtiğimi aynanın önünde bırakıp düşünmeden onu sürüyorum.Ürün almak kadar bitirmek de zevk verici kabul edelim.

5.RUJ  bunu anonim bırakıcam çünkü her gün aynı ruju sürmüyorum 6-7 tane BİR AN ÖNCE BİTSİN dediğim ufak bir kutu hazırladım.Günlük kullanıp bitirebileceğim orta ve az fiyatlı Wet n Wild, Flor Mar ,Golden Rose gibi markaların nudeları genelde.

VE MAKYAJIM BİTİYOR.DİĞER TÜM ADIMLARI ATLIYORUM ÇÜNKÜ GEREK YOK.AZ DA YETİYOR.

*Eğer çok çökmüşse göz altlarım yeterince canlı bakmıyorsam ve yorgunsam Jane Iredale Active Light göz altı aydınlatıcı kalem ambalajlı krem concealerı pudralamadan önce göz çevreme kullanıyorum.Işığı geri yansıttığı için kendime geliyorum diyebilirim.

*** O POPO KALKACAK ***

BAŞTAN SÖYLİYİM NE YAPIYORSUN ? NE YAPMALIYIM ? diye bana sormayın,çünkü ben ne cildime ne yapacağımı ne egzersizimi nasıl yapacağımı kendime yakın hissettiğim kimselere sormuyorum.Gerçekten bunu okumuş,bilen,işi bu olan insanlara soruyorum.(Bkz. Dermatoloğa gidiyorum, Bkz. Eğitmenlerin yönlendirmesiyle sporumu yapıyorum.)

Tam olarak bu yüzden ÖNCE BEN kısmını vurguladım. BANA  neyin yarayacağını BANA ne gerektiğini beni görecek,benim danışabileceğim nitelikte olan , uzman eşliğinde anlamam,uygulamam ve SÜRDÜRMEM gerek.Bunda bana kırılacağınızı düşünmüyorum çünkü kendi iyiliğiniz için;  doğru olanın ne olduğunu bile bile oturduğunuz yerden HADİ BENİ YÖNLENDİR demenizi istemiyorum.

Gelelim spor düzenime , ben bayağıdır sporla ilgileniyorum,çok iyi geliyor.1 saat kimse umurumda olmuyor veya kimsenin derdi,tasası (kendim dahil). Cardio,Crossfit,Pilates,Zumba, Step vs. her şeyi denedim.Binicilik,yüzme,dans,tenis. saymıyorum bile.Kiloyu her zaman sayı olarak gördüm.Hedef hiçbir zaman o rakamla oynamak olmadı. Olabildiğim en iyi BEN , aynaya baktığım zaman verdiğim emeğin karşılığı olan GÜLÜMSEMEM bir de o lanet olası KOTLAR! benim peşinde olduğum şeyler bunlar mesela.

Yazın başında ev taşırken evime yakın bir spor merkeziyle karşılaştım,gittim görüştüm,danıştım içerisini gözlemledim.Şöyle kafamda bir hesap yaptım yıllık abone olmak çok hesaplı geldi.Eylül’den beri de gidiyorum ama asıl ağırlığı bu ay verdim.Hocalar çok iyi , yavşak yok ayıptır söylemesi, bulaşan-bakan-kesen-konuşmaya çalışan yok.Giyinme odasında bir kaç kızla arkadaş oldum arada birbirimizi dürtükleyip birlikte spora gidiyoruz.

63ae6b67-9cab-4335-b434-c6ff48f10201

Aylık ölçümleriniz yapılıyor,danıştığınız eğitmen aylık program çıkarıyor size.Yani bu işler “kalkık bir kalça istiyorum” ile bitmiyor.Her yeriniz nizami olsun,saçma sapan görünmeyin diye hangi kasın nasıl çalıştığını,hareketler arasında hangi geçişleri yapmanız gerektiğini bilen kişiler tarafından yönlendiriliyorsunuz.Size kalan FULL POTANSİYELİNİ VERMEK.Yarım yarım oflaya puflaya spor yapmaya gelenlere sinir oluyorum.Ya da yazılıp gelmeyenlere.At paranı çöpe hedeflerini de halının altına süpür o zaman.HE BİR DE ÇEKİNENLER VAR.Bir haberim var ; kimse seni tınlamıyor,bakış almaktan korkacağına nasıl yapman gerektiğini öğrenip emin olana kadar sor,darla hocanı.Zamanla zaten otomatik doğru yapacaksın.Kime ne yani nasıl göründüğünden.Herhangi bir ortama girdiğinde herkes kendini düşünür senin üzerinde durmaz,bunu bilerek sosyal ortamlarda bulunursan özgüvenin zaten sarsılmaz.Yaani dikkatini dağıtma görevini yap 🙂

Ben elimde program kağıdıyla gezmeyi sevmediğim için yine NOTLAR kısmında sırayla yazdım  kendi anladığım dilde ve yaptıklarımın yanına tik atıyorum,ertesi gün gittiğimde de dün yaptıklarımın tiklerini kaldırıyorum böylece en son alt beden mi üst beden mi çalıştığımı da karıştırmıyorum. Haftada 4 kere kesin gidiyorum,haftaiçi grup derslerinde Pilates’i atlamamaya dikkat ediyorum.

Beylikdüzü taraflarında saunası,havuzu,hamamı olan spor salonu arayan varsa Orjin Fitness var Perla Vista’nın üstünde.Kadın hocaların hepsi harika, ben onlarla iyi anlaştığım için söylüyorum, erkek hocaların grup dersleri güzel oluyor birebir danışmıyorum popo muhabbeti etmek istemediğim için hahah  ama iyi insanlar herkes seviyeli.Sponsorlu değilim haberleri bile yok blogger olduğumdan bu arada .Ve çoktan, ta yazın başında ödememi yaptı annem, hayatımın sponsoru canım annem 😀

Umarım 1799 sözcük okuduğunuzun farkındasınızdır.Tebrikler buraya kadar gelebilene , enerjileri yüksek tutalım, kendimize güzellikler yapalım.

Hedefleri gözünden vuralım !

Sizi seviyorum,

Selma

 

Not: Sabah kalkar kalkmaz telefonda dolaşmayı bıraktım,başkasının hayatı benim günümden çalacağına ben günümden kendime zaman biçerim o zaman bakarım.Yani boş vakit geçirmeyi de hak etmek lazım.Snap zaten izlemiyorum hatta bayağıdır atmıyorum ve mutluyum ayıptır söylemesi. 2 saat telefonda geçireceğime ter atarım 🙂

 

 

BEN YAPTIM SEN DE YAPARSIN” için 10 yorum

  1. Mü kem mel! Yeni spora başlamış, hayatını düzene sokup kendi için iyi bir şeyler yapmaya çalışan birine çok güzel ışık tuttun. Çok teşekkürler 💙

    Liked by 1 kişi

  2. Seni çok seviyorum ve gerçekten bir enerji birimisin 😊❤ snap atmamana bile kızamadım şimdi nasıl iyi hissediyorsan öle yap en güzel düşünce tabi❤başkalarını düşünmekten ve yargılamak en büyük sorunumuz herkesin kendinin en iyisi olması dilegiyle öperim güzel gözlerinden

    Beğen

  3. çok güzel yazı çok beğendim yalnız yukarıda öncelikle kahveden vazgeçip kahvaltı alışkanlığından bahsedip, notlarında en başta kahve olması biraz şaşırtıcı geldi

    Beğen

    1. teşekkür ederim ama kahveyi bırakıcam demedim ki 😀 azaltıcam dedim günde 4-5 shot türk kahvesi içiyordum o yazıyı yazmadan önce ve sınav günü ayılmaya ihtiyacımın olması şaşırtıcı etkisini azaltabilir gibi ne dersin 🙂

      Beğen

Bir Cevap Yazın

