DUDAK NEMLENDİRİCİLERİNDE İSTENMEYEN 3 MADDE | KURUYAN DUDAKLARA ÖNERİLER.

 

Hoş geldiniz ❤️

Bugün ortaokula giderken GoGirl , HeyGirl ,Chica gibi dergilerin bakım köşelerinden öğrendiğim ve hala işime yarayan bir dudak peelingi tarifiyle (tarif denirse)  birlikte sivilce tedavisine başladığımdan beri savaş açtığım dudak kuruluğu/kabuklanması için tavsiyelerimi yazacağım. Göstereceğim hiçbir ürünü tıpatıp almak zorunda değilsiniz ne yağı,ne süngeri ve diş fırçasını vs.  işlevleri aynı markaları farklı olan şeyler “tü kaka ” değil sonuçta.Talep var ki üretiliyorlar ,araya markanın ismi de girdi mi …o yüzden aynı  şey 60₺ de olabilir 10₺ de olabilir herhangi bir şey . Ben alternatifleri yine tarif etmeye çalışırım , her zaman uygun fiyatlı şeyler olmuyor elimin altında bazen firma gönderisi , bazen kendimi şımartmak adına lükse kaçtığım şeyler veya ailemden hediye olabiliyor ammaa piyasa elimizin altında kurcaladık mı çıkıyor bir şeyler 🙂

Neyse efenim bu yazı sadece Roaccutane kullananlar için değil mat ruj kullanan,kışın dudakları çatlayan herkesin işine yarayabilir “su içiminizi aksatmayın da ne sürerseniz sürün” diyeceğim nerdeyse hahaha.

Hadi geçiyorum konumuza ;

Geçtiğimiz haftalarda  arkadaşım dudak balmlarıyla ilgili bir yazı bulmuş yabancı bir siteden.Ve size göstermem için hemen aklına ben gelmişim, okuyunca hiç şaşırmadım ama asıl dudağımızı kurutan içeriklerin ne olduğunu sayesinde öğrenir öğrenmez Snapchat’ten paylaştım, sizin de ilginizi çekti. Benim bu içerikleri bilmeden önce rahat ettiğim ürünleri neden diğerlerine tercih ettiğim de ortaya çıkmış oldu.Bu yazıda sizinle favorilerimi de paylaşmış olacağım birazdan. Önce dudak nemlendiricilerinizde hangi içeriklerin olmamasına dikkat etmeniz gerektiğini yazayım ;

  • PHENOL
  • FORMALDEHYDE
  • CAMPHOR

Uzman görüşlere dayanarak bu içeriklerin dudakları kuruttuğu böylece o memnun olduğunuz ve sık sık  kullandığınız balmların,dudak nemlendiricilerinin çabuk bitip tekrar alınmasına sebep olduğu söyleniyor.

YUKARDAKİ GÖRSELDE AZ ÖNCE BAHSETTİĞİM İÇERİKLERİN HİÇBİRİ YOKTUR

Siz de alışveriş yaparken seçtiğiniz ürünün altındaki karınca duası gibi yazılarda o 3’lüyü arayıp ona göre karar verebilirsiniz 🙂  

THE LITTLE SOOTHING GREEN TIN : Watsons’larda satılıyor üzerinde “aloe vera” yazanı allmaya özen gösterin, sanırım mentollü ürünlerde camphor bulundurmak şart diğer mentollü yeşil kaptakiyle karıştırıyorlar sonra içinde bu varmış diyorlar o mentol tadı tamamen tercih meselesi ben mentol sevmiyorum dudağımda o yüden Blistex’le aram bi türlü düzelmedi .Bu daha rahataltıcı ve uzun süre kalıcı aloe veranın da iyileştirici özelliği var malum.Herhangi bir marka aloe veralı alın derim.

-Eczanelerde veya distrübitörlerden aloe veralı LR , FOR EVER gibi markalardan da lip balmlar alabilirsiniz onları da denemiştim zamanında mükemmeller.

MEDİWELL : Minnoş çantaya atmalık,nefis kokulu, eczanelerde satılan meyveli lip balm. Çok da yumuşak .

BATH&BODY WORKS C.O BIGELOW ROSE SALVE  : Gül merhemi , ben bunu ıslak göz makyajı için kullanıyordum.Mac’in eyeglossları da kimmiş!!!!? Müthiş bişey asla yapış yapış değil.Uzun süre dudakları nemli tutuyor.Başka bölgelere de kullanıllıyor,sağlıksız değil. Ayrıntılı yazısını yazmıştım geçen sene linkini şuraya bırakıyorum , tıklamak serbest yeni sayfada açılacak burda kaldığınız yeri kaçırmayacaksınız 🙂

Bepanthol Dudak Kremi : Bildiğiniz krem kıvamında , bittikçe diş macunu gibi kuyruğunu kıvırıp,sıkıp  “ooh dibinde daha varmış ” diye  şaşırtan minik krem.Bunu da hep yanlış anlayıp alanlar tabi ki kötülediler. İçinde vitamin B5 ve panthenol var.Ben rujun altında bütün gün dururum demedi ki hiç bu zavallı niye kötülüyosunuz :)))) Krem sonuçta topikal uygulanıyor ve emiliyor.Nem veriyor, dudaklarını su içmiş gibi kendine geliyor.O kadar başka beklentiler yükleyip yanlış yaklaşmayın benden söylemesi.Dudaklarımı yolup acıttığım zaman hızlı iyileşmesi ve sızının dinmesine yardım edip , verdiğim hasarın iyileşmesini hızlandırdı.Fiyatı da en son aldığımdan beri 15₺ ye yükselmiş,Eczanelerden alabilirsiniz.

VASELINE BABY : Çünkü biz bebeğiiiiz ❤️ haha bebeklerin hassas ciltleri için üretilmiş krem yerine,pişik giderici yerine kullanılan ve yine içeriğinde yukarıdaki 3’lünün bulunmadığı bir nemlendirici.Bunu gece sürüp yatınca sabah dudakların en üst yüzeyi en ince derisi yenilenmiş neme doymuş kalkıyorsunuz. Kokusu da güzel, gül ve hindistan cevizi yağı var.Son 1 haftadır gece bunu kullanıyorum rahat ettim.Dışarı çıkarken de sürülür gloss gibi durur. Maalesef ülkemizde minik boylarını hiç görmedim çantaya atmalık olsalardı mis gibi olurdu 😦 Bunu da Migros’tan almıştım ama vardır her yerde 🙂

Processed with VSCO with a5 preset
DUDAK KABUKLANMALARINI ALMAK İÇİN ALTERNATİFLER

ŞİMDİ GELELİM EKSTRA YAPABİLECEKLERİMİZE DAHA DOĞRUSU YAPMAMIZ GEREKENLERE

Yukardaki fotoğrafta dudaklarımın kabuklarını yolmamak için uyguladığım şeyler var.Bunların hepsine sahip olmak zorunda değilsiniz , hepsi iş görüyor ve illa ki birinden biri evde vardır bkz. diş fırçası 🙂

Dudakları ruja hazırlamak , kabuklar olmadan dışarı çıkmak, dişimizle parmaklarımızla deriyi çekip, yoluşturup yara etmemek için ; dudaklar kuruyken , kuru diş fırçasıyla bastırmadan masaj yapabiliriz.Bu üstteki ölü derileri toparlayıp dökecek.Böylece biraz daha pürüzsüzleşip ölü derilerden kurtardığınız dudaklarınıza süreceğiniz nemlendiriciler dudak deriniz yenilenirken daha etkili olacak ve sizi rahatsız etmeyecek.

Diğer ürünler ; Jane Iredale Magic Mitt makyaj silme eldiveni , Nascita 205 yüz yıkama fırçası , Konjac sünger . Bunları banyodayken veya makyajımı silerken, elimi yüzümü yıkadığım zaman dudaklarıma da masaj yapıp ölü derilerden arındırmak adına kullanıyorum.Hangisi elime geçerse diyelim.Islak kullanıyorum hepsini . Eczane , Watsons, Migros , Gratis gibi yerlerden alınabiliyorlar nerden ne marka çıkar tahmin edersiniz 🙂

Mikrofiber bez, diğer marketlerdeki makyaj silme eldivenleri de iş görür Jane’i sevmemin sebebi havlumsu yüzeyinin çok narin olması. Konjac sünger herhangi bir marka herhangi bir renk olabilir hiç fark etmez , her türlü narin davranacaktır hassas dudaklarınıza.Nascita fırçaya gelirsek çok daha pahalı markalarda aynı kıl sıklığında yüz temizleme ,yıkama fırçalarına denk gelebilirsiniz.Ben bundan  çok memnunum yüzüme incecik peeling de yapıyor,köpüğümle kullanınca mayaj kalıntılarım da fırçanın yumuşak beyaz tüylerinde hemen kendini belli ediyor. Derinlemesine temizlediğimi görebiliyorum bununla.Yani yüzümdeki ince kabuklanmaları da azaltıyor. Hepsi günlük kullanıma uygun temizleme yardımcıları.

Hangisini, neyi kullanırsanız kullanın yüzünüzü de dudağınızı da nemlendirin.Cilt tipiniz fark etmez , kendinize uygun kremler,jeller piyasada dolu deneyerek neyin en uygun olduğunu kendiniz bulabilirsiniz.

Not: Hepsini beyaz sabunla temizleyip, misleyebilirsiniz 🙂

Processed with VSCO with a5 preset
LİKİT MAT RUJ MU KULLANACAKSINIZ?

Instagram videolarında bir sürü ruj videosu var illa ki birine denk gelmişsinizdir ; kadınlar damlalıkla dudaklarına bir şey sıkıp parmaklarıyla yedirip likit rujlar sürüyorlar.

Zannedersem piyasadaki en ucuz yüz yağı olan (değilse bana yazın gidip onu alayım ) L’oreal Mucizevi Yağ da bu iş için kullanılabilir. Denedim 3-4 saat dudaklarım kabuklanmadı ama mat rujun gücü tabi hava da buz kesiyorken çatladılar ,ben şuan aşırı kuruduğum için. Sivilce tedavisinde değilseniz gayet güzel idare eder.Yok tedavideyseniz dediğim gibi 3-4 saat değişebilir illa ” likit mat ruj sürücem bugün bana ne bana ne  ” dediğinizde.

İki türlü de normal lip balmlardan daha nem verici ve yüzeyi pürüzsüzleştirici etki veriyor yüz yağları.İstediğiniz marka eczanelerden de alabilirsiniz.

Kış gelmişken inadımızdan ,trendinden dolayı mat rujlardan vazgeçemiyoruz her ne kadar nemli bitişi olan rujlar kullanmamız gerekse de o yüzden bu da dursun 🙂

KOLAY DUDAK PEELİNGİ TARİFİ ;

  • Dudaklarınıza vazelini boca edin,yarım çay kaşığı toz şekeri avucunuza döküp banyoya koşun 🙂 şimdi vazelinden yapış yapış kalan parmağınızı şekere batırıp dudağınıza masaj yapın . Ilık suyla ıslatıp sıktığınız  havlu kumaşlı bez,el havlusu, makyaj silme eldiveni tarzı bir şeyle de şekerle masaj yaptığınız dudaklarınızı yine masaj yaparak silin.Yıkayın.Hop gitti ölü deriler. Basın nemlendiriciyi.

İsterseniz küçük bir tester kabı,seyahat boy kapaklı küçük kaplara da karıştırabilirsiniz  banyo dolabınızda elinizin altında saklayabilirsiniz.

  • Hindistan cevizi yağı ve esmer şekerle de aynı uygulamayı yapabilirsiniz esmer yoksa beyaz olsun 🙂

NOT: Mary Kay, KİKO gibi markaların hazır “lip scrub” başlığında dudak peelinge ve maskeleri de var. Sephora’da da nem veren dudak makseleri var haberiniz olsun. Bunlar hep idarelik şeyler.

Öpüyorum hepinizi ölü derisiz dudaklarımla

Sevgileeer

Desteğiniz için çok teşekkürler 💕💕💕💕

DUDAK NEMLENDİRİCİLERİNDE İSTENMEYEN 3 MADDE | KURUYAN DUDAKLARA ÖNERİLER.” için 4 yorum

  1. Senelerdir her dişimi fırçaladığımda -yani günde 2 kere- diş fırçalama işlemim bittikten sonra nemli diş fırçamla dudaklarımı hafif hafif fırçaladığımdan ötürü kuruluk, kabuklanma yaşamam. Hangi arkadaşıma önerdiysem de memnun kalmıştır. 🙂 Ben de roaccutane kullanıyorum. 25.günümdeyim. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak. Benim en favori dudak nemlendiricim Carmex. İçerik listesinde camphor bulunuyor ama son sırada olduğundan sanırım diğerleri gibi sürdükten sonra kurutma yapmıyor. 🙂 Bittikten sonra listendekileri sırayla deneyeceğim Selmacım.

    Kocaman öpüyorum!

    Beğen

    1. Carmex baya ünlü 👍🏻 zaten içerik yüzünden bişeyden vazgeçilse şuan hiçbişey kullanmamamız lazım 😜 benim şansa bu sevdiklerimden çıkmadı . Şimdiden geçmiş olsun tedavinde 💋💋

      Beğen

  2. 1 aydır roaccutane kullanıyorum. Dereceli lens kullanıyorum, gözlerin çok kuruyacak falan dediler. Sende kullanıyosun diye duymuştum. Bildiğin veya önerdiğin bir damla varsa paylaşırsan çok sevinirim. Çok çok geçmiş olsun sanada umarım çabuk iyileşirsin. Öptümm..

    Beğen

    1. eczaneler bilgili bu konuda ben renkli lens takıyorum arada henüz hiç rahatsız etmedi rüzgar etkiliyor en çok kurumasını gözlük takarsın rüzgarı engellesin diye ondan bu ara dışarı cam gözlükle çıkıyorum ben💋

      Beğen

Bir Cevap Yazın

