Protez Tırnak Deneyimim

Herkese Miyav!

“Biz kadınlar/erkekler  ve gördüğümüz her şeyi isteme sanatımız..bir de pençeler! öhm..öhm.. seksi patiler   🐾 “

Günün konusunu toparlamam zaman aldı çünkü ‘deneyim’ süreci bayağı zahmetliydi. Direk konuya girip yaptırmayı düşünenler için kişisel fikirlerimi dile getireceğim başlık hakkında ;

  •  Protez tırnak, takma tırnak gibi ya da oje sürmek gibi kolay bir şey değil.
  • Ucuz bir şey hiç değil.
  • İyi yapanı var , kötü yapanı var.
  • Öğrenmesi kolay işlemesi zor bir zanaat.
  • Yanlış ellere düşerseniz küfür dağarcığınızı genişleten bir işlem.

Protez tırnak yaptırmak için çok çeşitli sebepleriniz olabilir ; Instagram’da gördüm, tırnaklarım soyuluyor, tırnaklarım kırılıyor , uzun tırnak istiyorum vs. gibi. Benim gözümde tırnaklarını yiyenler ve/veya sağlıksal açıdan tırnakları zarar görmüş şahıslar tarafından yaptırılmalı.Mesela ayakta tırnak batması,travma sebebiyle düşen tırnağın deforme bir şekilde uzaması gibi sebeplerle yaptırılmalı.

IMG_7078
L’oreal 116 Cafe De Nuit

 

ARTILARI

  • Kendi tırnağınızdan 20x güçlü
  • Oje tırnağımın rengini bozacak derdi yok
  • Oje çabuk kuruyor
  • Her gün asetonla haşır neşir olabiliyorsunuz
  • Kırılacak diye korkmadan ev işi vs. yapabiliyorsunuz
  • Kendi tırnağınızmış gibi hissediyorsunuz
  • İstediğiniz boyda ve şekilde yaptırıp,2-3 hafta kullanabiliyorsunuz

EKSİLERİ

  • ABDEST
  • 3-4 hafta aralıkla bakıma gidip dibini doldurtmak $$$(50-80 lira arası değişiyor yapılan yere göre)
  • Randevu almak gerek
  • Zaman ayırmak gerek
  • Çıkartınca zaten ince yapılı bir tırnağınız varsa hiç de iyi bi halde olmuyor
  • Kırılınca yine randevu almak gerek (evet kırılıyor çok zorlanınca)
  • Masraflı
  • Kazayla tırnağınızı etinden kaldırma ve maalesef acılara sebep olabiliyor
  • Kendi tırnağınız alttan uzarken çirkin bir hal alıyor
  • Bakıma gittiğinizde kendi tırnağınızı alttan törpülüyorlar ve kalıntıları hem çirkin duruyor , hem de kirli gibi duruyor.Hatta fırçalasanız da bazı kalıntılar gitmiyor.(bkz.parmağım eyelinera battı ve siyah leke iğrenç bi şekilde kaldı)

“Yaptırıp bakayım sonra çıkarttırırım” diyorsanız da bakımını eksik etmeyip ,iyileşme  ve uzama sürecinin zahmetine katlanmak zorunda kalıyorsunuz kendi tırnaklarınızın.Gelen gideni aratıyor…

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

 

Şimdi ben neden yaptırdım?

Stresli ve vitaminsiz bir dönemde,koşturmacanın arasında tırnaklarım çatlayıp kırılıyordu,eskisine göre güçsüzdü – ki bakımımı  baya baya aksatmıştım.Peş peşe bavullar hazırlayacağımı biliyordum,ellerimin düzgün görünmesi gerekiyordu; hem oje gösterebilmem hem de nail art çekimi yapabiliriz diye.Takma tırnakla idare edemeyeceğimi ve kendi tırnaklarımı da kısa sürede toparlayamayacağımı bildiğim için yaptırdım.İşlerini önceden takip edip beğendiğim yer olan  Emsal Doğan’a gittim (Osmanbey’de) ve video da çektim işlemleri, ama malum kameramı kaybettim videolar da içinde  toz olup gitti .

Tırnaklarımın  ucuna “tip” dediğimiz takma tırnaklardan takıp boy verdiler,üstünden de jelle geçip defalarca törpüleyip bi şekle soktular .1 saat rahat gitti . 1 hafta içinde bir tırnağım kırılıp düştü ve o sırada Bakü’deydim orda teyzemin gittiği yere gidip düzelttirdim düşen tırnağımı.Burda da form dediğimiz karton üzerinden uç takmadan yapıldı.DAHA ÇOK SEVDİM .Daha temiz ve sağlam geldi.Kullandığım süreç için ” kullanışlılık” bakımından sevdim tırnakları ama eksileri bence daha önemli.Umarım bir fikir oluşmuştur ,yapım aşamasıyla ilgili YouTube’dan videolar paylaşacağım az çok fikir edinmeniz için.(yeni sekmede açılacaklar)

Formla Yapılan Frech Jel Tırnaklar

“Tip” ile Yapılan Jel Tırnaklar

Ben kısacası keyfi açıdan önermiyorum,kendi tırnaklarınıza bakım yapın güçlendirin. Arada bir de uzun isteyince on numara takma tırnaklar var onları deneyin diyorum. Çünkü iyi yapan birini bulana kadar kobaylık yapmak bana zaman ve para kaybı  gibi geliyor.VE kimsenin işine kefil olacak kadar kafayı yemedim açıkçası.

Son olarak arkadaşım Gözde Okul ‘un konu hakkındaki bilgilerini bırakıyorum sizin için. Kendisi de yapıyor protez tırnak hobi olarak ve ilk takip ettiğim bloggerlardan birisidir .Protez tırnak sonrası bakım videosuna bile ulaşabilirsiniz ,benden sevgiler iletin 🙂

GÖZDE OKUL

 

Protez Tırnak Deneyimim” için 17 yorum

    1. Teşekkürleer 🙂 Bi fikir verebildiysem ne mutlu bana , hala profesyonelce veya tam açıklamalı olduğunu düşünmüyorum bence eksik bile ama bir kaç soru işaretini kaldırabildiysem sevindim 😍

      Liked by 1 kişi

  1. İsmini yeni öğrendim ve seni 6 aydır takip ediyorum 😂😂
    Yazı harika olmuş,sen kokuyor. Emeğine sağlık 😍😍😍

    Beğen

  2. Selmacım çok güzel açıklayıcı, lafı dolandırmadan kısa ve öz bir yazı olmuş. Severek okudum. Yazının sonunda benim de yazılarıma atıfta bulunman büyük bir sürpriz oldu. Çok teşekkür ederim nasıl sevindim bilemezsin 🙂
    Ben genellikle tırnaklarımı kare törpülemeyi tercih ediyorum ama ilk defa birisinde bu sendeki modeli (almond diye geçiyordu sanırım) beğendim. Elinde çok yakışmış.
    Eksilerini yazarken direk başa “abdest” yazmışsın. Bazı yerlerde bazı ürünler için “su ve hava geçiren” diyorlar. Katılaştığında minik gözenekler kalıyormuş. Böyle olunca abdest alınabiliyormuş. Büyük ihtimal gidip protez tırnak soranlar bu savunmayla karşılacaklardır. Ne kadar doğru tartışılır. Yabancı kaynaklarda CND Shellac (ülkemizde kalıcı oje diye geçen bir “soak-off gel” türü) ve oxygen carrier yazan ojeler dışında bir üründe böyle bir açıklama görmedim. Bu konuya da değinmen çok iyi olmuş.
    Sevgiler
    Gözde

    Liked by 1 kişi

  3. Bu sakar yaptırmayı ciddi anlamda kafama takmıştım.Bu yazı tam benlik olmuş az zahmetli olsun ama kendinin olsun deyip vazgeçiyorum jel tırnaktan.Kocaman höpücükler 😘

    Liked by 1 kişi

  4. Ya benim tırnaklarımda cok gucsuz hemen soyulup kırılıyor. Bende protez tırnak dusunuyordum ama bu yazından sonra sıkıntılarını cekmeye degmez sanırım 😁 Bunun dısında bana takma tırnak onerisi yapar mısın bir de iyi kalıcı olabilecek bir yapıstırıcı 🙏 Hatta protez tırnak gibi takma tırnaklarla ilgili bi yazı yazsan tadından yenmez bence 😁😘😘

    Liked by 1 kişi

    1. İnstagram’da küçük ürün önerileri paylaşıyorum, kolay kullanımlı diye tak ve çık tırnakları tercih ediyorum yapıştırıcılı olanlar çok zahmetli ve yapıştırıcı kalıntısı olunca zahmet veriyor impress gibi markaların takma tırnaklarını tavsiye ederim , broadway markasının da yapıştırıcısını eğer normal takma tırnak kullanacaksan hatta takma tırnak çıkarmak için özel aseton gibi ürünleri de var parmaklarını daldırıp beklettiğin , hepsini watsons/gratis/douglas mağzalarında bulabilirsin 🙂

      Beğen

  5. Yeni siten yeni yazım hayırlı olsuuunnn. Her şeyin çok güzel en güzeli tırnakların zaten çok güzel anlatmışsın anladım nasıl bi şey olduğunu ama hiç gerek yok çıkardıktan sonra kağıt gibi oluyomuş ya en bakımsız tırnaktan iyidir sağlıklı hali yaaa. Onu bunu geç deeeee Ya Selma ben 3-4 aydır takip ediyorum seni maşallah ne mükemmel bi insansın ya. Snap atsan diye bakıyorum gülüyorum eğleniyorum herkese takip ettiriyorum herkes bayılıyo enerjin mükemmel hepimizi yükseltiyo. Sen kaç yaşındasın bide Samsun bahsi geçiyo hep orada mı okuyosun ya da yaşıyosun ? Fan olmak istemiyoruz kızım arkadaş olalım tanış bizimleeen ☺️

    Liked by 1 kişi

  6. Merhaba canım eline sağlık çok güzel Bi yazı olmuş ben bişey sorucam yağlı-karma ciltler için sivilce-parlama karşıtı hangi markanın toniğini önerirsin?

    Beğen

  7. Merhaba Selma, öncelikle çok güzel paylaşımlar yapıyorsun gerçekten çok samimisin. Konuyla alakasız olacak ama ancak buradan ulaşabileceğim için buraya yazmak durumunda kaldım. Açık mavi elbiseye nasıl bir makyaj yaptırmalıyım mezuniyet için? Senin tavsiyelerine çok güveniyorum fikir almak istedim 🙂

    Beğen

    1. Geç gördüğüm için üzgünüm 😦 benim özel günlerde de günlük makyajlarda da temam ‘kafana ne eserse,neyle rahatsan’ olduğu için ve seni görüp kişisel danışmanlık yapamayacağım için buradan , net olmazdı zaten.Umarım güzel geçmiştir mezuniyet ayrıca tebrikleer 🙂

      Beğen

Bir Cevap Yazın

